Fastighetsbyrån i Jönköping satsar stort på att erbjuda sina kunder komplett service inom styling, foto och text i samband med försäljning. Slott eller koja spelar ingen roll – alla bostäder har sin charm – men visst ska det erkännas att miljöerna i Slottsvillan, Huskvarna var något alldeles extra att skriva om! Foto, Robert Larsson
2016-11-12
Viking i Landsbro fortsätter att leverera vacker vila. Den här annonsen har nyligen gått i DI Weekend. Text, Jordbruket, grafisk form, Anna Vestman, Hundra Svart.
2016-11-10
I år firar Vaggeryds eget gymnasium, Fenix kultur- och kunskapscentrum, 20 år. Inför höstens gymnasieval fick Jordbruket förtroendet att producera och skriva den nya utbildningskatalogen som fått formen av ett magasin. På ettan Fenix mest kända ”alumn”, matkreatören Lisa Lemke. Bilderna inuti katalogen (dock ej omslaget) är tagna av Vaggerydsfotografen Mattias Bokinge och Tinna Ahlander har stått för grafisk form.
2016-11-10
Hook GKs klubbtidning Teeningen produceras av Jordbruket pro bono. I det här numret skyltar vi med klubbens två klart lysande stjärnor – Martina Edberg, amatör som spås en lysande framtid, och hennes mer etablerade farbror Pelle, spelare på Europatouren. Foto av Örjan Henriksson och grafisk form av Tinna Ahlander.
2016-11-10
I ett kommande reportage för Stora Ensos leverantörstidning Excellent och Sydveds Aktivt Skogsbruk, publiceras mitt reportage om trä som material i byggnadsvården. Örjan Henriksson har fotograferat vackra trädetaljer och Anna Vestman, Hundra Svart står för styling och fotoregi.
2016-11-10
Proton Group med huvudkontor i Värnamo ger regelbundet ut sin koncerntidning Protonen. Till det här numret gjorde undertecknad en intervju med koncernchef Magnus Biesse om gruppens förbättringsarbete och resan från ”Good to Great”.
2016-06-29
Nyligen lanserade inredningsmästarna på PEN Interiör sin nya webb med fokus på mässmontrar, butiker, restaurang och showroom. Ett helhetskoncept, helt enkelt. Text Jordbruket och design PEN Interiör Inhouse.
2016-04-27
Branschöverskridande samarbeten är numera vardagsmat. Allt fler varumärken väljer att tänja på sin identitet och sin verksamhet i jakten på nya mervärden för kunderna. Modeföretaget driver restaurang i butiken och restaurangen öppnar butik… Den som inte vill gå hela vägen, väljer att samarbeta med ett varumärke som har gemensamma värderingar. I det här numret av Fagerhults magasin The Innovator, med fokus på retail, skriver jag om konvergenstrenden och om samarbetet mellan danska superkrogen Noma och modemärket Club Monaco. I samarbete med Fagerhult Inhouse.
2016-04-05
Med ett genomtänkt hållbarhetsarbete skapar Kinnarps positiva effekter i alla led – för människor och för miljön. Hållbarhetsarbetet bedrivs strukturerat inom ramarna för projektet ”The Better Effect”. Nu finns den nya upplagan av hållbarhetsrapporten ”The Better Report” för läsning och nedladdning på Kinnarps hemsida. Jordbruket har ansvarat för texterna och för produktionen står Kinnarps Inhouse. Grafisk design av Anna Vestman, Hundra Svart.